08 Φεβρουαρίου 2014

Μηλόπιτα αναποδογυριστή

Έγραφα τις προάλλες για τη μηλόπιτα και η Μαίρη που παρακολουθεί ανελλιπώς, μου στέλνει μήνυμα: "έχω μια πιο εύκολη συνταγή". Μα άμα έχεις κάτι, δεν το γράφεις έτσι. Γράφεις τη συνταγή, της απαντώ. Κι αυτή μου τη στέλνει. Κι εγώ την ανεβάζω σήμερα. Τι να γίνει, αφού δεν αποφασίζει να το κάνει η ίδια. Που θα είχε πολλές ενδιαφέρουσες προσθήκες να κάνει. Τέλος πάντων, ας συνεχίσω με τη μηλόπιτα. Η συγκεκριμένη είναι η λεγόμενη "αναποδογυριστή". Την είχα στο νου μου (ανάποδη την ήξερα εγώ, δεν αλλάζει ιδιαίτερα η έννοια), αλλά δεν την έχω φτιάξει. Η Μαίρη λέει πως γίνεται καταπληκτική :)

Το ιδιαίτερο με αυτήν την συνταγή είναι ότι το γλυκό, σαν τελικό αποτέλεσμα, έχει πολύ καλή εξωτερική εμφάνιση επειδή επιφάνειά του δεν στεγνώνει εξαιτίας της προσθήκης του βουτύρου και της ζάχαρης στην αρχή, ενώ είναι εύκολο και νόστιμο...

Υλικά

125 γρ μαργαρίνη
110 γρ ζάχαρη
1 κουταλάκι κανέλα
1 κουταλάκι γαρύφαλλο τριμμένο
3 - 4 μήλα
4 αυγά
225 γρ ζάχαρη
125 γρ αλεύρι που φουσκώνει (ή 120 γρ. αλεύρι και 5 γρ. μπέικιν)
1 βανίλια

Εκτέλεση

Βάζω σε ένα ταψάκι στο φούρνο να λιώσουν η μαργαρίνη με την (λίγη) ζάχαρη και προσθέτω τα μυρωδικά.
Αφού λιώσουν τοποθετώ μήλα καθαρισμένα και κομμένα είτε σε φέτες είτε σε ροδέλες μέχρι να καλυφτεί όλος ο πάτος. Αν θέλω βάζω στις τρύπες κερασάκια ή χοντροκομμένα καρύδια.
Σε ένα μπλέντερ χτυπώ τα αυγά, τη ζάχαρη, το αλεύρι και τη βανίλια. Ρίχνω το μείγμα στο ταψάκι πάνω από τα μήλα και ψήνω το γλυκό στους 170 βαθμούς για 20 λεπτά (στον αέρα).
Κλείνω το φούρνο και αφήνω το ταψί μέσα για 10’ ακόμα.
Αναποδογυρίζω το ταψί σε μια πιατέλα και το αφήνω σκεπασμένο με το ταψί για λίγη ώρα.

Την έφτιαξα λοιπόν. Γέμισα και φωτογραφίες και τη σερβίρισα και με παγωτό (θυμήθηκα ξαφνικά πόσο πολύ δένει) αν και μου φάνηκε μάλλον γλυκιά.

1 σχόλιο:

  1. Παρατήρηση από τη Μαίρη: το ταψί για τη συγκεκριμένη αναλογία θα πρέπει να είναι διαμέτρου 25 εκατοστών περίπου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.