21 Απριλίου 2014

Μαρουλοσαλάτα

Άνοιξη, Πάσχα κοντεύει και σκέφτηκα να παρουσιάσω μια σαλατίτσα. Παρόλο που το Πάσχα κάποιοι νομίζουν πως πρέπει να έχουν στο τραπέζι ντοματοσαλάτα, κι οι τιμές της ντομάτας εκτοξεύονται στα ύψη, εγώ προτιμώ το μαρούλι που είναι της εποχής. Και βέβαια, όχι σκέτο μαρούλι, γιατί τότε δεν μιλάμε για σαλάτα. Αλλά με διάφορα λαχανικά της εποχής να το συνοδεύουν. Στη φωτογραφία είναι μια μαρουλοσαλάτα σερβιρισμένη σε ταβέρνα που μ' άρεσε και σαν όψη και σαν σύνθεση και τη φωτογράφησα. Εκτός των άλλων, μου άρεσε που ήταν και ψιλοκομμένη, η πρακτική του να κόβεται το μαρουλόφυλλο στα τέσσερα(!) δεν με συγκινεί καθόλου. Μακάρι να μπορούσα να έκοβα κι εγώ το μαρούλι όπως ο Γιώργος (που εγώ τον ζηλεύω, αλλ' αυτός μου λέει πως η μάνα του του κάνει παρατηρήσεις πως το μαρούλι που κόβει είναι χοντρό:) )

Υλικά

1 μαρούλι
2 κρεμμυδάκια
μερικά κλωνάρια άνηθο
δυο φύλλα πουράντζι
αλάτι
ξίδι ή λεμόνι
λάδι

Εκτέλεση

Ψιλοκόβω σ' ένα μπολ το μαρούλι, τα κρεμμυδάκια, τον άνηθο και το πουράντζι και τ' ανακατεύω όλα μαζί. Προσθέτω αλάτι, ξίδι και λάδι κι έτοιμη η σαλατούλα μου. Η ελιά στη μέση είναι ένα όμορφο ντεκόρ.

Και μια διευκρίνηση: το πουράντζι δεν ξέρω πώς λέγεται στην υπόλοιπη Ελλάδα. Είναι ένα φυτό που μοιάζει με αγκάθι αλλά μοσχοβολάει στη σαλάτα και τρώγεται πολύ άνετα. Δυστυχώς, δεν βοηθάει κι ο γκούγκλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.