19 Απριλίου 2015

Τουρκία: Παπούτσια στα σπίτα

Όταν πας σ' ένα τούρκικο σπίτι είναι απαραίτητο να βγάλεις τα παπούτσια σου πριν μπεις μέσα. Τα σπίτια είναι συνήθως στρωμένα με κιλίμια, χαλιά, κουρελούδες και ότι άλλο οπότε το να πατήσεις με τις παπούτσες σου δεν είναι το καλύτερο. Απ' την άλλη, είναι τόσο τυπωμένο στο μυαλό τους πως δεν μπορείς να μπεις σε σπίτι με παπούτσια που ακόμα και στα ξενοδοχεία έχουν παντόφλες για να κυκλοφορεί άνετα στο δωμάτιό του ο ένοικος. Βέβαια, επειδή κι εγώ θέλω την άνεσή μου και κάτι τέτοιο δεν συνηθίζεται σε άλλα μέρη, έχω τις δικές μου (παρόμοιες) παντούφλες στα ταξίδια μου.

Παντούφλες για τους φιλοξενούμενους έχει και το κάθε σπίτι. Βέβαια, και στο χωριό μου όταν μπεις σ' ένα σπίτι, χρειάζεται να βγάλεις τα παπούτσια σου. Μόνο που παντούφλες δεν έχει. Και πρέπει να κυκλοφορείς ανυπόδητος. Οι παντούφλες της φωτογραφίας είν' απ' το δικό μου σπίτι. Γιατί και μένα μ' αρέσει να μην κυκλοφορούν οι φιλοξενούμενοι με τα παπούτσια τους, πρέπει να ξεκουράζουν τα ποδαράκια τους (εντάξει, δεν μιλάω για τους επισκέπτες, εκεί είναι για λίγη ώρα οπότε ίσως δεν έχει νόημα).
Το σετ αυτό με τις παντούφλες τις πήρα απ' τη Γερμανία. Τις λένε γκέστεχάουζσούε (Gästehausschuhe) δηλαδή ακριβώς παντούφλες επισκεπτών. Είναι ένα σετ με διάφορα νούμερα, 5 - 6 ζευγάρια, όχι το τίποτα ιδιαίτερο που πουλιούνται μόλις στα 4 - 8 ευρώ. Πολύ περισσότερες φωτογραφίες στις εικόνες του Γκούγκλη.

2 σχόλια:

  1. Αυτές οι παντόφλες (Gästehausschuhe , παντούφλες επισκεπτών) πλένοντε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι από τσόχα, άρα αν θέλει κάποιος μπορεί να τις πλύνει, αν και δεν ξέρω αν το συνηθίζουν ή τις αλλάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα. Οι δικές μου έχουν τόσο λίγη χρήση που μου έχει μπει η ιδέα για πλύσιμο!

      Διαγραφή

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.