29 Ιουνίου 2015

Ναι ή Όχι

Δημοψήφισμα την Κυριακή. Το ερώτημα είναι αν συμφωνούμε με την πρόταση των (θ)εσμών, που οι ίδιοι λένε πως πια δεν ισχύει, αλλά εγώ δέχομαι πως με το ΝΑΙ εγκρίνω όλ' αυτά. Με το ΟΧΙ όμως; Δεν δέχομαι αυτά; Τι δέχομαι; Εξουσιοδοτώ την κυβέρνηση για τι πράγμα;

Να το δώσω με ένα παράδειγμα: έρχεται ο τραμπούκος της γειτονιάς και λέει πως θα ρίχνει στο κάθε μέλος της οικογένειας σου 15 σφαλιάρες τη μέρα. Το διαπραγματεύεσαι, κατεβαίνει στις 12, εσύ προτείνεις 10, αυτός δεν κατεβαίνει άλλο και του λες πως θα ρωτήσεις την υπόλοιπη οικογένεια, αφού το ξύλο όλοι θα το φάτε. Ρωτάς λοιπόν: «Δέχεστε να σας δίνουν 12 σφαλιάρες τη μέρα; Ναι ή Όχι». Προφανής η απάντηση όχι. Αλλά αυτό δεν πάει να πει ούτε πως δέχονται τις 10 ή τις 11 ούτε πως ο νταής σαν νταής που είναι δεν θα πει στην επόμενη φάση, «καλά, πολύ το συζητήσαμε, 20 κι αν σας αρέσει, αν όχι σκασίλα μου, εγώ τόσες γουστάρω».

Μπορεί να μου πει κάποιος πώς εξασφαλίζεται πως δεν θα συμβεί κάτι τέτοιο; Κι ακόμα στις πόσες σφαλιάρες θα γίνει ο συμβιβασμός; Ποιος θ' αποφασίσει;

Εγώ λέω να ψηφίσω "ΟΧΙ", όμως αυτό δεν πάει να πει πως όλα θα είναι εντάξει μετά. Το παράδειγμα της Κύπρου αναφέρεται συχνά, αλλά μάλλον δεν το θυμόμαστε καλά Γιατί κι οι Κύπριοι όχι απάντησαν (μέσω Βουλής) στην αρχή και η συνέχεια ήταν αυτή που ήταν. Και μ' ένα Ναι τόοοοοοσο μετά συγχωρήσεως.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.