16 Ιουλίου 2016

Ραντάρ ταχύτητας

Όλοι ξέρουμε το τι γίνεται στους ελληνικούς δρόμους με τα ραντάρ. Γενικά κρυμμένα σε διάφορα σημεία εκτός κι αν πρόκειται για ραντάρ εκφοβισμού. Υπάρχουν διάφορες λίστες για τα σημεία που βρίσκονται ραντάρ ενώ κυκλοφορούν και κάποια προγράμματα που προσπαθούν να ειδοποιήσουν για το πού βρίσκεται κάποια σχετική κάμερα. Επίσημα, αυτή η πληροφόρηση θεωρείται παράνομη, για τη χώρα μας. Τα περισσότερα είναι κινητά, αν και είναι συνήθως στο ίδιο σημείο κι έτσι οι ντόπιοι τα ξέρουνε και την πληρώνουν οι ξένοι (προς την περιοχή).


Όπως έχω ξαναγράψει, κινούμε πάρα πολύ με πλοηγό. Ακόμα και στην Ελλάδα, σε μέρη που (υποτίθεται πως) τα ξέρω. Κι όταν πάω ταξίδι και νοικιάσω αυτοκίνητο (κάτι που το έχω ξεκινήσει τελευταία) παίρνω μαζί μου το δικό μου μηχανάκι που το ξέρω και με ξέρει :) Στο Βέλγιο απ' την άλλη, που ήμουνα πρόσφατα, το μηχανάκι μου τα έπαιξε. Κόλλαγε και έχανε την επαφή του με την (εσωτερική) κεραία άρα δεν μπορούσε να με βοηθήσει. Τύχη αγαθή όμως, το αυτοκίνητο που μου έδωσαν (Μάζντα) ήταν εφοδιασμένο με παρόμοια συσκευή από τη μάνα του. Κι η τύχη μου συνεχίστηκε γιατί ήταν ρυθμισμένο στα Αγγλικά κι όχι σε μια απ' τις γλώσσες του Βελγίου που θα μου φαινόταν πιο λογικό. Εν πάση περιπτώσει, τα βρήκα μαζί του κι ήταν αυτό που χρησιμοποιούσα όλες τις μέρες. Ευτυχώς το πρόβλημα έγινε οριστικό την δεύτερη ή την τρίτη μέρα και είχα τσεκάρει ότι τα δυο τους πάνε παράλληλα (έστω κατά 99%).

Η χρήση του πλοηγού εκεί είχε μια έκπληξη για μένα. Τακτικά προειδοποιούσε για την ύπαρξη κάμερας στο δρόμο. Πάρα πολλές μέσα στην πόλη που ήταν πάνω στα φανάρια αλλά και σε διάφορα σημεία των αυτοκινητοδρόμων (που βέβαια υπήρχε και η αντίστοιχη κάθετη σήμανση "προσοχή η ταχύτητα ελέγχεται με ραντάρ" και το ραντάρ όντως υπήρχε στα 200 - 300 μέτρα. Μάλιστα, όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν παραπάνω απ' το επιτρεπόμενο όριο, υπήρχε έξτρα προειδοποίηση για να κατεβάσεις την ταχύτητά σου!

Το γεγονός με προβλημάτισε. Είναι σωστό να υπάρχουν τέτοιες προειδοποιήσεις ή όχι. Κατέληξα ότι ναι. Για ποιο λόγο υπάρχουν τα ραντάρ; Για να αποτρέπουν τις ψηλές ταχύτητες (ή άλλες παραβάσεις, π.χ. την παραβίαση της λεωφορειολωρίδας). Η προειδοποίηση λοιπόν, πραγματικά αποτρέπει. Όταν ξέρεις πως πλησιάζεις σε ραντάρ, κόβεις. Κι αν τα ραντάρ είναι πυκνά (όπως ήταν μέσα στην πόλη, αναλογικά π.χ. σε κάθε φανάρι στην Κηφισίας) μάλλον δεν θα το αποφασίσεις να τρέξεις.

Βέβαια αυτό δεν θα φέρει έσοδα στο κράτος από πρόστιμα. Γι' αυτό λέω. Εξαρτάται από τον προσανατολισμό που έχει το κράτος στις ενέργειές του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Απόψεις; Ιδέες; Αντιρρήσεις; Παραλλαγές;
Όλα ευπρόσδεκτα.